L’arròs Cèrcol supera els 10.000€ i els 200 mecenes a 10 dies de finalitzar la campanya de Verkami

Cèrcol es defineix com una marca d’arròs social, valencià, sostenible, innovador i transparent

per Cèrcol Coop

Societat

Des del 4 de desembre està activa la campanya a la pàgina web Verkami per a reservar l’arròs Cèrcol, que serà de la pròxima collita. La campanya va començar amb un vídeo promocional gravat en diferents llocs del Parc Natural de l’Albufera, com la Muntanyeta dels Sants, on els impulsors, Teresa Llorca i Miquel Matoses, productors d’arròs valencians, mostraven la intenció de vendre el seu arròs directament als consumidors amb marca pròpia.

El projecte ja ha recollit el 50% del seu objectiu i ha superat les 200 aportacions, que s'han traduït en més de 10.000€ en 30 dies. Si el projecte de Cèrcol aconsegueix el seu objectiu de 20.000€ abans del 13 de gener, els emprenedors volen fer realitat el primer micromolí d’arròs de Sueca creat de manera cooperativa. Els interessats poden aportar des de 10 fins a 500€ a canvi de les recompenses que s’hi ofereixen. Totes les aportacions reben arròs a canvi, des de les opcions més bàsiques, consistents en un quilo d’arròs i algun ingredient més per a cuinar, fins a altres recompenses més orientades a col·lectius o empreses que vulguen col·laborar a canvi de packs d’arròs per a molta gent. Algunes de les recompenses tenen noms tan tradicionals com els packs Faneca o Cafís.

La identitat de la marca Cèrcol es basa en cinc punts clau: des del punt de vista social, es vol fer possible que els consumidors puguen comprar arròs directament dels productors a un preu just, sense intermediaris. De la mateixa manera, tot està pensat des d’un punt de vista valencià. L’arròs serà produït completament al Parc Natural de l’Albufera i per al disseny, comunicació i fabricació dels envasos s’ha contactat amb empreses valencianes.

Pel que fa a la sostenibilitat, la promotora del projecte, Teresa Llorca, explica: “Per a reduir el fem que produeixen els envasos, volem basar la proposta de Cèrcol en un envàs d’alumini reutilitzable, de 5 quilos, que es podrà reomplir amb un sistema de recàrregues”. L’ús de les noves tecnologies, internet i el sistema de recàrregues són també els punts forts de la seua aposta per la innovació i al mateix temps utilitzaran els canals de comunicació, des de la mateixa etiqueta, per a ensenyar fil per randa on va a parar cada cèntim rebut d’una manera transparent.