L’atenció al centre de salut

per Pep Ferrer

Societat

L’atenció al centre de salut
L’atenció al centre de salut

D’ençà que ens ha caigut a sobre l’onzena plaga (les altres deu primeres ja les patiren en Egipte), que s’han capgirat moltes coses i no sabem quantes més n’haurem d’engolir. Tot i això, encara haurem de donar gràcies si ho podem contar.

La quantitat de mesures que han pres les autoritats sanitàries i governatives, fan un bon gruix perquè així ho entenen els experts en aquestes situacions, i tot i que algunes d’elles han estat un poc pesades de suportar, tot i això prop de 45.000 ciutadans han mort a l’Estat Espanyol. La xifra, és el resultat d’una mitja obtinguda després de consultar diverses fonts d’informació.

No voldríem seguir endavant amb l’escrit, sense fer-nos solidaris d’aquelles persones que han perdut un familiar, conegut, company de treball o amic; vaja el nostre condol per davant i també l’encoratjament als familiars.

Però açò en lloc d’aclarir-se, sembla que cada volta està més térbol i no se li veu la fi a aquest malparit virus que en quina mala hora vingué al món. Sabem –tothom ho sap– que de distintes procedències hi ha un exèrcit de científics, arreu del món, cercant aquella vacuna miraculosa que li barre el pas al coronavirus, i que les persones de tot el món, puguem reprendre les nostres vides amb la normalitat que fins a principis d’enguany venia desenvolupant-se.

Hem dit abans que les autoritats han posat una quantitat –considerable- de normes, que ara i ací no vaig a relacionar. Es tracta de com han deixat organitzat el tracte pacient-metge en els Centres de Salut. Ja ho sabeu tots: el pacient no pot veure ni parlar personalment, amb el metge i a l’inrevés.

Açò a què respon? Ens diuen que truquem per telèfon i que la metgessa (o el metge) ja ens cridarà. Però per telèfon no es pot fer una atenció correcta a un o una pacient. En moltes ocasions, a l'explicar-li al doctor el que et passa, et mira la gola o amb el fonendoscopi t’ausculta el pit o l’esquena i d’aquesta manera pot fer un diagnòstic més encertat i si fa al cas receptar-te el medicament que estime adient. Ja sé que estem en una situació anòmala, i que tots hem de col·laborar amb els problemes que van sorgint. Tenir paciència i anar adaptant-se al que hi ha. (Rebutge rotundament aquesta definició que corre per ací de nova normalitat.)

Per què s’ha organitzat d’aquesta incomprensible manera. És per a evitar que el metge o la metgessa no es puga contagiar? Si?; és per això? «Doncs que haguera demanat TUTO! » com deia el de l’acudit. Perquè si eixe és el motiu això no es pot permetre. Els pacients (quin qualificatiu per aquesta ocasió!) fent cua i més cua. I l‘hivern que s’apropa, i el que no tindrà el coronavirus tindrà la grip, que l’agafarà en la cua de l’ambulatori que pot ser de X hores.

En aquestes altures, si el motiu és el que he suggerit, que no vinguen amb romanços i doten els metges dels Centres de Salut de equips i material per poder atendre en la consulta. Que els metges i infermeres que estan en els Hospitals atenent els malalts que tenen la Coronavirus, sí que estan donant el do de pit , en una situació de molt alt risc, i estan allí cada dia.

Mentrestant, esperem que alguna autoritat sanitària done la cara, i explique quina és la raó, per la qual els nostres metges no ens atenen en la consulta.

 

Només amb el teu suport tindrem viabilitat i independència financera. Amb una aportació de 150€ a la fundació Jordi de Sant Jordi podries recuperar fins al 100% de l'import.

Impulsem Nosaltres La Veu, recuperem Diari La Veu!

Informa't i fes-te agermanada ací