Compromís demana la compareixença urgent d'Ábalos i Rivera per la decisió d'ampliar el port de València

Podem se sumarà a la via judicial contra l'ampliació del port

per NLV

Territori, Política

Compromís demana la compareixença urgent d'Ábalos i Rivera per la decisió d'ampliar el port de València
Compromís demana la compareixença urgent d'Ábalos i Rivera per la decisió d'ampliar el port de València

El diputat de Compromís, Joan Baldoví, ha sol·licitat la compareixença dels ministres de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, i de Transició Ecològica, Teresa Ribera, així com del president de Ports de l'Estat, Francisco Toledo, perquè expliquen «per què no s'han sotmès a avaluació ambiental les actuacions previstes en l'avantprojecte de les obres que ha de dur a terme l'Autoritat Portuària de València (APV) per al desenvolupament de la nova terminal de contenidors».

Ports de l'Estat va determinar la setmana passada que la declaració d'impacte ambiental (DIA) per a l'ampliació nord del port de València, concedida el 2007, segueix vigent i que l'APV és l'encarregada de determinar la necessitat d'una nova avaluació. Així consta en l'informe jurídic que ha dut a terme en resposta a la consulta de Valenciaport sobre la tramitació ambiental de l'avantprojecte esmentat.

Baldoví ha manifestat que «un port forma part d'una ciutat, no pot ser una república independent en la qual predominen només els interessos empresarials». Per tant,  no es pot deixar la decisió de l'ampliació del port de València «només en mans de l'APV», sinó que «han de ser els ciutadans els qui decidisquen el futur del seu port».

Compromís i la Comissió Ciutat-Port ja van expressar el seu rebuig a la decisió de Ports de l’Estat en sengles comunicats fets públics aquest dissabte. L'alcalde de València, Joan Ribó, que és membre del consell d'administració de l'APV, també s'ha posicionat en contra.

Podem se sumarà a la via judicial contra l'ampliació del port

El Consell de Cercles de Podem València ha acordat sumar-se a la via judicial contra l'ampliació del Port mampresa per la Comissió Ciutat-Port, alhora que reclama la paralització o moratòria del projecte.

La portaveu de la formació morada, Chelo Poveda, retreu a Ports de l'Estat que mantinga «unes posicions tan insensibles cap a la cura de l'entorn».

A més, sol·licita el trasllat de la ZAL (Zona de Suport Logístic) de la Punta a Sagunt o una altra ZAL que es designe per l'autoritat competent i l'execució d'un corredor verd en les condicions que proposa la Comissió Ciutat-Port o les que ja va proposar València en comú en el seu moment.

Si finalment la decisió política fora dur endavant l'ampliació, Podem València considera «indispensable dur a terme una nova DIA de el projecte que incloga l'accés nord, juntament amb la pròpia ampliació del port amb les actuals condicions que redacte l'APV».

En aquesta formació temen que l'accés nord, «del qual actualment no s'està parlant, s'intente executar sense sotmetre als deguts controls mediambientals i sense cap participació ciutadana, com ha passat amb el trasllat de la terminal de creuers al punt més proper a la ciutat, tot i ser un dels elements més contaminants d'un port, un fet al qual no s'ha volgut donar cap repercussió i ha comptat amb el suport de l'alcalde, Joan Ribó».

Per a Podem, «aquestes megaestructures no estan justificades ni des del punt de vista econòmic ni social i mediambiental, i s'allunyen del model de ciutat sostenible i amable».

L'APV, afegeixen, «va anunciar que compensaria a l'empresa Boluda Corporación Marítim el rescat de la concessió que té ara al port amb una parcel·la de més de quatre mil metres quadrats perquè hi construïsca la seu corporativa».

Agermana’t

Cada dia estem més prop d'aconseguir l'objectiu de recuperar Diari La Veu. Amb una aportació de 150€ podràs obtindre una devolució de fins al 100% de l'import. Et necessitem ara. Informa't ací