Espots per combatre el racisme i la xenofobia

L'Ajuntament de València difondrà vídeos curts per «fomentar una mirada crítica davant de les notícies falses sobre la migració»

per EP / NLV

Territori

La regidora de Cooperació al Desenvolupament i Migració, Maite Ibáñez, durant la presentació de 'Divercinema' en La Mutant
La regidora de Cooperació al Desenvolupament i Migració, Maite Ibáñez, durant la presentació de 'Divercinema' en La Mutant | Ajuntament de València

Les xarxes socials de l'Ajuntament de València promouen des d'aquest dimecres una desena d'espots per «fomentar entre la ciutadania una mirada crítica davant de les notícies falses sobre la migració».

Aquests vídeos, realitzats per alumnat del cicle formatiu d'audiovisuals del Centre Educatiu Juan Comenius que ha participat en el programa municipal Divercinema, s'emmarquen en la política de la Regidoria de Cooperació al Desenvolupament i Migració «de fomentar actituds tolerants des de tots els àmbits de la societat i, especialment, des de l'àmbit educatiu».

Així ho ha explicat la regidora de Cooperació al Desenvolupament i Migració, Maite Ibáñez, durant la presentació, a l'auditori de La Mutant, d'aquests vídeos i dels cartells, amb codi QR per descarregar-los i accessibles per a tothom al mobiliari urbà (mupis) de la ciutat. «Es tracta d'uns curtmetratges, agrupats amb l'etiqueta #MentidaImmigració, que parlen de les fake news o desinformació cap a la població immigrant de la ciutat de València».

Maite Ibáñez ha recordat que Divercinema «és una activitat que té com a finalitat l'educació en valors universals de convivència i la prevenció del racisme i la xenofòbia, i que utilitza el llenguatge cinematogràfic com a recurs didàctic».

«Posar en alerta la ciutadania»

En aquesta edició, «amb els espots s'ha volgut contextualitzar aquesta realitat per a posar en alerta la ciutadania, especialment a la població jove, ajudar a comprendre l'entramat de les fake news, reflexionar sobre la gravetat d'aquest fenomen, contribuir a l'autovigilància davant de la divulgació viral de les notícies falses i oferir els canals de denúncia o verificació de notícies», ha explicat l'edil.

En el taller han participat 96 alumnes, 15 professors i Stéphane M. Gruix, periodista especialista en desinformació per a joves i col·laborador de la plataforma maldita.es. El resultat final, després de 7 dies de treball per part de l'alumnat i el professorat, ha sigut 10 píndoles audiovisuals per  «promoure el coneixement, la sensibilització i l'acció sobre les fake news i els rumors cap a la població migrant».

La regidora ha convidat a fer un recorregut pels mupis per veure els vídeos, que també estan presents a les xarxes de la plataforma maldita.es.

 

Agermana't

Cada dia estem més prop d'aconseguir l'objectiu de recuperar Diari La Veu. Amb una aportació de 150€ podràs obtindre una devolució de fins al 100% de l'import. Et necessitem ara. Informa't ací