El Museu de Belles Arts de Castelló incorpora tres obres a la col·lecció permanent

per NLV

Cultura

El Museu de Belles Arts de Castelló incorpora tres obres a la col·lecció permanent
El Museu de Belles Arts de Castelló incorpora tres obres a la col·lecció permanent

El Museu de Belles Arts de Castelló de la Plana ha incorporat tres obres a l'exposició permanent amb la intenció d'oferir un al·licient més a la seua oferta.

Una de les peces, de principis del segle XVII, és «una excel·lent mostra del que es coneix com a manierisme desornamentat, el nou estil naturalista basat en línies severes i parques, que va substituir el vocabulari renaixentista idealitzat de Joan de Joanes i els seus deixebles», ha comunicat el centre.

Es tracta d'una obra de Joan Sarinyena (1545-1619), pintor format a Roma i que després de la tornada a València el 1580 es va convertir en el gran pintor de la ciutat. Un retrat de to piadós, sobri i sever, de coloració de gamma freda, d'un desconegut frare carmelita, de mig cos, contemplant un crucifix i amb les mans juntes en actitud d'oració. Destaca pel seu naturalisme sense cap tret d´idealització.

Un altre quadre és «un excel·lent retrat pintat per qui fou primer pintor de Cambra de Ferran VII, director del Museu del Prado i director general de l'Acadèmia de Sant Ferran, el valencià Vicent López Portaña (1772-1850)».

La peça retrata el torreblanquí Fra Domingo Fabregat Moliner (1735-1812), mestre general de l'Ordre de la Mercè des del 1801 al 1812, vinculat directament amb la ciutat de Borriana perquè va destinar trenta mil pesos del seu pecuni particular per finalitzar les obres de dues galeries del claustre i per construir l'església del convent de mercedaris d'aquesta ciutat.

Està representat de mig cos, vestit amb l'hàbit blanc de l'ordre de la Mercè, a la qual va pertànyer des del 1752. El seu rostre destaca per la bondat del seu gest i l'expressivitat de la seua mirada.

Correspon al primer període de la seua producció artística, en què encara s'hi aprecia la influència del seu paisà i mestre Marí Salvador Maella.

L'última obra és un gran llenç de Ramón Stolz Viciano (1903-1958), pintor vinculat a Castelló de la Plana, perquè la seua mare Maria Teresa Viciano Martí era membre de la coneguda família d'artesans de la fusta, «santers», imatgers i escultors, Viciano.

De sòlida trajectòria i gran prestigi, conegut també per la seua activitat com a pintor muralista, el nou quadre que s'exhibeix al museu, titulat L'estudi del pintor (ca 1934), és de marcat sentit narratiu. L'autor s'autoretrata al seu estudi, d'esquena a l'espectador, en plena feina, envoltat dels materials de l'ofici i amb els aprenents i oficials.

 

Agermana't

Cada dia estem més prop d'aconseguir l'objectiu de recuperar Diari La Veu. Amb una aportació de 150€ podràs obtindre una devolució de fins al 100% de l'import. Et necessitem ara. Informa't ací