Les Arts tanca la temporada d'òpera amb «Cavalleria rusticana» i «Pagliacci»

Dues obres representatives del verisme italià en què «les passions, els zels, la venjança i la traïció són el denominador comú»

per NLV

Cultura

Les Arts tanca la seua temporada d'òpera amb 'Cavalleria rusticana', de Mascagni, i 'Pagliacci', de Leoncavallo
Les Arts tanca la seua temporada d'òpera amb 'Cavalleria rusticana', de Mascagni, i 'Pagliacci', de Leoncavallo

El Palau de les Arts tanca la temporada d'òpera amb Cavalleria rusticana, de Pietro Mascagni, i Pagliacci, de Ruggero Leoncavallo, que s'estrenen aquest diumenge, 23 de maig, a la Sala Principal.

Per a Jesús Iglesias Noriega, director artístic del teatre, en aquestes dues obres representatives del verisme italià, «les passions, els zels, la venjança i la traïció són el denominador comú». En aquest sentit, ha explicat que l'elecció d'aquest programa s'emmarca també en l'aposta de «Les Arts és Òpera», ja que mostra els diferents estils, períodes i autors del gènere líric, que en la present temporada ha inclòs des del classicisme de Mozart fins a l'òpera del segle XXI amb Kurtág.

Jordi Bernácer,  director musical, ha apuntat que amb el verisme l'òpera es converteix en un espill per als espectadors, ja que l'escenari reprodueix situacions reals amb què es pot veure identificat l'espectador, i tant Cavalleria rusticana com Pagliacci són obres paradigmàtiques d'aquest corrent musical.

Giancarlo del Monaco firma aquesta doble producció del Teatro Real, amb escenografia de Johannes Leiacker, figurins de Birgit Wentsch i il·luminació de Wolfgang von Zoubek, mereixedora del Premi Campoamor a la millor direcció d'escena. Es tracta d'un dels treballs més excepcionals i requerits del «regista» italià, que s'ha pogut veure a Bonn, Oslo, Torí, Stuttgart, Hamburg, Frankfurt, Montpeller, Munic i París.

El plantejament escènic s'endinsa en la psicologia dels personatges per a aprofundir en les dimensions dels dos drames. Per a fer-ho, situa Cavalleria rusticana en una immensa pedrera de marbre, que desposseeix de part dels tòpics l'entorn sicilià, encara que manté referències com el pes de la religió. En Pagliacci, del Monaco trasllada la trama de finals del segle XIX als anys 50 i 60 del segle XX.

Les dues obres es representaran els dies 23, 27 i 30 de maig i el 2 i 5 de juny.

Agermana't

Cada dia estem més prop d'aconseguir l'objectiu de recuperar Diari La Veu. Amb una aportació de 150€ podràs obtindre una devolució de fins al 100% de l'import. Et necessitem ara. Informa't ací