L’AEPV estrena nova imatge i aposta per una denominació més inclusiva

Coincidint amb el seu 30 aniversari, l’Associació d’Editorials del País Valencià presenta un nou disseny a càrrec de Dídac Ballester

per NLV

Cultura, InfoLlibres

L’AEPV estrena nova imatge i aposta per una denominació més inclusiva
L’AEPV estrena nova imatge i aposta per una denominació més inclusiva

L'Associació d'Editors del País Valencià (AEPV) compleix 30 anys i, per celebrar-ho, ha estrenat web i imatge a càrrec del dissenyador Dídac Ballester. A més, en aquesta nova etapa aposta per una denominació més inclusiva, de manera que el seu nom oficial passa a ser Associació d’Editorials del País Valencià.

Fundada el 1990, l’AEPV integra 65 editorials i està centrada en tasques com ara la defensa, promoció i difusió de l’edició de llibres i publicacions; la interlocució davant els poders públics, o la formació i assessorament dels seus membres.

En aquest sentit, la presidenta de l’AEPV, Àfrica Ramírez, ha explicat que aquesta organització empresarial té «un paper molt important per tal de garantir la preservació de la cultura del nostre país». «Celebrar un aniversari és una mostra de consolidació. Portem molt de temps treballant i hem arribat lluny», recorda la responsable d’aquesta entitat, que inclou entre els seus objectius de futur augmentar la massa crítica de lectors i recuperar el prestigi del llibre com a bé cultural.

Una nova imatge en clau tipogràfica

L’Associació també ha presentat el nou logo, amb una proposta que pren el relleu de l’emblemàtica imatge dissenyada per l’il·lustrador Enric Solbes.

El responsable és Dídac Ballester, dissenyador gràfic especialitzat en projectes d’identitat visual, disseny de llibres i senyalització. «Quan ens encarregaren el disseny de la marca de l'AEPV decidírem que foren la tipografia, els lloms dels llibres i la referència visual a les siluetes dels llibres en una prestatgeria, els elements entorn dels quals volíem construir aquesta nova identitat», ha assenyalat Ballester. El resultat és una imatge que recorda precisament els llibres que ens esperen a les biblioteques de casa nostra i que, a més, juga amb una tipografia que emula les de les antigues màquines d’escriure.

També ha indicat que la meta era «proporcionar a l’Associació un senzill sistema de marca que ajudara a desenvolupar alguns elements promocionals, com ara paper d'embolicar llibres, una lona o una col·lecció de postals o punts de lectura sense que tingueren la necessitat de recórrer a l'ús del logotip com a únic element gràfic».

Igualment, la presidenta ha remarcat la voluntat de l’AEPV d’ajustar-se «a les noves necessitats dels nostres associats i evolucionar amb ells. Tenim reptes nous perquè la societat va canviant i, per tant, les activitats editorials també van canviant». En aquest sentit, ha destacat el desenvolupament «de projectes d'internacionalització». I és que, durant les últimes dècades, l’entitat ha fomentat la participació de les xicotetes i mitjanes editorials a les fires professionals més importants en l'àmbit internacional: Guadalajara, Frankfurt, Londres, Shanghái, Liber, Bolonya...

L’entitat ha estrenat una nova web que té com a objectiu facilitar l’accés a la informació i oferir una distribució més simplificada dels seus continguts.

 Agermana't

Cada dia estem més prop d'aconseguir l'objectiu de recuperar Diari La Veu. Amb una aportació de 150€ podràs obtindre una devolució de fins al 100% de l'import. Et necessitem ara. Informa't ací