Diverses entitats demanen un major seguiment i control de l'aplicació de la Llei de Plurilingüisme

La CS CCOOPV, la FECCOOPV, ACPV i l’Associació Tirant demanem més assessories per millorar la implantació dels PLC als centres educatius

per NLV

Llengua

Diverses entitats demanen un major seguiment i control de l'aplicació de la Llei de Plurilingüisme
Diverses entitats demanen un major seguiment i control de l'aplicació de la Llei de Plurilingüisme

La CS CCOOPV, la FECCOOPV, Acció Cultural del País València (ACPV) i l’Associació Tirant han fet públic un comunicat en què manifesten el seu compromís pel valencià i des dels diversos posicionaments aposten fermament per «la defensa de la llengua i la normalització del seu ús social, tot reivindicant el seu valor cohesionador» i consideren que «en l’àmbit educatiu no es poden fer passos enrere amb el valencià i que les lleis han d’esdevindre garantia jurídica plena.

Les entitats s'han reunit aquest dijous amb la Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació, que porta a terme la implantació de la llei de Plurilingüisme als centres educatius valencians, per fer-li arribar «les inquietuds compartides, polsar l’estat de la qüestió pel que fa a l’aplicació de la llei i promoure el diàleg».

Han demanat a la DG que explique «com ha respost als reptes plantejats en els centres educatius que reclamaven més presència del valencià i com ha estat la situació en centres de zones de domini lingüístic castellà».

En la reunió, a la qual també ha assistit Escola Valenciana, CS CCOOPV, la FECCOOPV, ACPV i l’Associació Tirant ha valorat que «el marc legislatiu ha de facilitar la vertebració del territori des del punt de vista lingüístic, així com la no segregació de la població escolar per motius de llengua». En aquest sentit consideren que «l’actual llei pot ser un instrument que ho permeta».

Les entitats, «en sintonia amb els objectius a aconseguir», expressen que «la informació compartida per part de l’Administració fa pensar que els PLC poden arribar a ser un instrument útil per a vehicular el plurilingüisme, ja que no sols demanen uns percentatges administratius, sinó que permeten dissenyar i configurar els diferents escenaris d’aprenentatge».

Així, valoren «positivament que l’administració s’haja reunit amb tots els IES signataris del manifest per mirar de resoldre les seues reivindicacions» i que «el plurilingüisme haja entrat definitivament en tots els centres sostinguts amb fons públics, així com en totes les etapes, fent menció específica en la Formació Professional».

No obstant això, han reivindicat que «l’aplicació de la llei ha d’anar acompanyada d’una inversió en assessories i en mecanismes de control i de seguiment» i consideren que «s’hauria de doblar el nombre d’assessories i que l’administració ha de permetre flexibilitzar l’aplicació de la llei en aquells centres que aposten per anar a màxims de valencià».

Agermana't

Cada dia estem més prop d'aconseguir l'objectiu de recuperar Diari La Veu. Amb una aportació de 150€ podràs obtindre una devolució de fins al 100% de l'import. Et necessitem ara. Informa't ací