Sánchez anuncia que l'ús de mascareta al carrer deixarà de ser obligatori «prompte»

El president del govern espanyol remarca que «en uns dies» ja hi haurà més de 15 milions de vacunats amb pauta completa

per ACN / NLV

Societat, Política

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, amb el president sudcoreà, Moon Jae-in, en la inauguració del fòrum Espanya-Corea a la Cambra de Comerç espanyola, el 16 de juny de 2021
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, amb el president sudcoreà, Moon Jae-in, en la inauguració del fòrum Espanya-Corea a la Cambra de Comerç espanyola, el 16 de juny de 2021 | Pool Moncloa / Fernando Calvo

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha afirmat que «prompte» l'ús de mascareta al carrer deixarà de ser obligatori. «Prompte abandonarem les mascaretes al carrer», ha dit aquest dimecres en una intervenció en la inauguració del Fòrum empresarial Espanya-Corea a la Cambra de Comerç d'Espanya.

Sánchez ha destacat que l'Estat ha assolit «velocitat de creuer» en la vacunació i que «en uns dies» ja hi haurà més de 15 milions de persones vacunades amb la pauta completa. El cap de l'executiu espanyol ha subratllat que «en unes setmanes» el 50% de la població tindrà almenys una dosi i que la setmana passada es van administrar 3,5 milions de dosis, una xifra que supera la «capacitat històrica» de l'Estat de vacunació.

La ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha remarcat que la decisió de retirar la mascareta dels espais a l'aire lliure «depén del Consell Interterritorial de Salut». «S'està analitzant per part de salut pública, esperem que siga prompte», ha dit Maroto en una atenció als mitjans en el mateix fòrum, que ha remarcat que el que evidencia aquest debat és que «ja estem a prop de la normalitat».

Fonts del Palau de la Moncloa també apunten que la frase de Sánchez revela «que la situació epidemiològica i l'avanç de la vacunació permeten aquest plantejament», que «s'anirà concretant». La comissió de salut pública, en la reunió d'ahir dimarts, encara no va posar data a la fi de l'obligatorietat de la mascareta al carrer.

Agermana't

Cada dia estem més prop d'aconseguir l'objectiu de recuperar Diari La Veu. Amb una aportació de 150€ podràs obtindre una devolució de fins al 100% de l'import. Et necessitem ara. Informa't ací