Compromís exigeix que es paralitze l’ampliació del bypass a l’A-7

Baldoví ha registrat la proposta al Congrés per aturar el desdoblament de la circumval·lació a València

per NLV

Política

Compromís exigeix que es paralitze l’ampliació del bypass a l’A-7
Compromís exigeix que es paralitze l’ampliació del bypass a l’A-7

La diputada i portaveu de Compromís en la Comissió d’Obres Públiques de les Corts, Belén Bachero, ha presentat una proposta per tal d’exigir al govern espanyol que paralitze l'ampliació del bypass o circumval·lació a València de l'autovia A-7 previst en el projecte de millores funcionals de seguretat i mesures d'integració ambiental d'aquesta autovia, al tram de l’enllaç amb la CV32 (carretera de la Gombalda) i l’enllaç amb l'A-3, així com de les expropiacions dels terrenys. El diputat de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, també ha registrat la mateixa proposta a Madrid.

Segons Bachero: «El projecte contempla la construcció de dos calçades laterals unidireccionals, cadascuna amb dos o tres carrils, segons trams, separats cadascun dels sentits per la calçada central, la qual cosa multiplica per dos el nombre de carrils totals del bypass en bona part del traçat. És un projecte desfasat que va en contra de la descarbonització del planeta i del canvi de model de mobilitat. El que voldríem és abandonar actuacions que afavoreixen el transport per carretera i impulsar i afavorir el ferrocarril».

La diputada també ha assenyalat: «Aquesta macroinfraestructura, en el moment actual d’emergència climàtica, no és assumible per al poble valencià. I el que toca fer ara, i que també està inclòs en aquesta proposta, és prioritzar les inversions en les infraestructures ferroviàries com la del Corredor Mediterrani. I més enguany que és l’Any Europeu del Ferrocarril, per a incentivar la transferència de càrregues de la carretera al ferrocarril, i reduir al màxim el ‘tren de camions’ que satura les nostres autovies, així com descartar-ne qualsevol necessitat d'ampliació».

Compromís ha recordat que «el transport per carretera és el responsable del 83% de les emissions d'efecte d'hivernacle del transport, i per això les previsions que incorpora el Projecte de desdoblament del bypass suposarien un increment del trànsit en un 30% per al 2030». Unes xifres que consideren «inacceptables, tenint en compte que estem immersos en plena emergència climàtica». «No es pot plantejar un horitzó d'augment continuat del transport per carretera, com fa el projecte de duplicació del bypass, si l'Estat té el compromís amb Europa de posar en marxa el Corredor Mediterrani», ha apuntat. 

Per la seua banda, Joan Baldoví ha manifestat que «estem davant un projecte en què els perjudicis i l'impacte globals superen els beneficis, en la mesura que aposta per l'increment del trànsit per carretera i, per tant, per continuar augmentant les emissions contaminants i d'efecte d'hivernacle, en detriment de la sostenibilitat i l'aposta per prioritzar les inversions en el transport ferroviari». Per això, «en lloc de plantejar-se l'ampliació del bypass per a automòbils i camions, s'hauria d'escometre al més prompte possible el bypass ferroviari, la “variant de mercaderies de València” que contempla el projecte del Corredor Mediterrani, per a permetre millorar la circulació de la resta de trens i previndre el risc de dependre d'un únic corredor ferroviari per a tots els trànsits».

Finalment, la diputada i el diputat de Compromís han destacat que la iniciativa registrada demana que «no es permeta en cap cas que les actuacions en l'A-7 suposen un augment de les emissions de CO₂ i altres gasos contaminants que puguen afectar negativament la qualitat de l'aire causada pel trànsit, l'empitjorament de l'efecte barrera i la dificultat d'una permeabilitat adequada ni un minvament hidràulic, i que es puguen realitzar obres de drenatge que garantisquen l'evacuació d'aigües en algun gran episodi de pluges i promoure solucions que incidisquen en el canvi en les pautes de mobilitat».

Agermana't

Cada dia estem més prop d'aconseguir l'objectiu de recuperar Diari La Veu. Amb una aportació de 150€ podràs obtindre una devolució de fins al 100% de l'import. Et necessitem ara. Informa't ací