El Servei de Consum es nega a investigar Leroy Merlín per discriminar una clienta valencianoparlant

L'organisme ignora una reclamació presentada per la Plataforma per la Llengua i trasllada la queixa a l'empresa

per NLV

Llengua

El Servei de Consum es nega a investigar Leroy Merlín per discriminar una clienta valencianoparlant
El Servei de Consum es nega a investigar Leroy Merlín per discriminar una clienta valencianoparlant

El 27 de maig  la Plataforma per la Llengua va presentar una reclamació davant la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per l'actitud d'un treballador de l'empresa Leroy Merlin de Massanassa (l'Horta Nord), que va negar l'atenció en valencià a una clienta que va telefonar a l'establiment. Cal tindre en compte que l'Estatut dels Consumidors i Usuaris disposa que «les persones consumidores i usuàries tenen dret a utilitzar qualsevol de les llengües oficials» al País Valencià.

El 2 de juny, el Servei Territorial d'Artesania, Comerç i Consum de València va informar l'entitat «que s'havia traslladat la reclamació a Leroy Merlin, perquè fora l'empresa la que prenguera mesures pertinents per evitar la situació denunciada». La Plataforma per la Llengua no està conforme amb aquesta resposta i ha presentat unes al·legacions davant d'aquest organisme.

Segons l'article 35 de l'Estatut dels Consumidors i Usuaris sobre «actuacions de protecció», les administracions públiques valencianes «estan obligades a desenvolupar les actuacions administratives o judicials necessàries per garantir la protecció efectiva dels drets dels consumidors i usuaris i, a més, han d'instruir i resoldre els procediments sancionadors de les infraccions en matèria de consum». Per tant, assenyala la Plataforma «pertoca a aquest Servei de Consum obrir un expedient sancionador per infracció a l'empresa Leroy Merlin».

L'Estatut dels Consumidors i Usuaris preveu un règim sancionador per diferents infraccions lleus, «que podrien ser d'aplicació davant d'una vulneració dels drets d'una consumidora, com és el cas de la dona a qui se li va negar l'atenció en valencià per un treballador de Leroy Merlin», apunta.

Segons la Plataforma per la Llengua, «la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum no ha fet cap actuació per investigar els fets que vam posar en el seu coneixement, i a més ha defugit les seues obligacions en la defensa dels consumidors i usuaris valencians». En aquest cas, «no es pot delegar en Leroy Merlin avaluar l'incompliment del dret d'una consumidora,  perquè l'empresa és la part infractora i no pot ser alhora jutge i part», conclou.

Agermana’t

Cada dia estem més prop d'aconseguir l'objectiu de recuperar Diari La Veu. Amb una aportació de 150€ podràs obtindre una devolució de fins al 100% de l'import. Et necessitem ara. Informa't ací