El 93,3% dels ciutadans de l'estat espanyol consumeix continguts digitals, segons un estudi

La pandèmia ha potenciat la rellevància que té per a la societat aquest tipus d'oci

per NLV / EP

Societat

El 93,3% dels espanyols consumeix continguts digitals, segons un estudi
El 93,3% dels espanyols consumeix continguts digitals, segons un estudi

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací.

El 93,3% dels ciutadans de l'estat espanyol consumeix algun tipus de continguts digitals, la qual cosa converteix en quasi universal aquest tipus d'oci que ha rebut l'impuls definitiu arran de la pandèmia.

L'«Estudi sobre usos i actituds de consum de continguts digitals del 2021», elaborat per l'Observatori Nacional de Tecnologia i Societat (ONTSI), dependent de Red.es, destaca que el 60% dels joves entre 14 i 24 anys van augmentar el seu consum de continguts digitals en el confinament.

Per contra, el 36% dels majors de 75 anys no ha consumit mai aquests continguts i un 20% només de manera excepcional, mentre que el 34,9% de la població amb estudis primaris tampoc ha fet ús d'aquesta mena d'entreteniment, la qual cosa constata una bretxa de consum en funció de l'estudi, segons l'observatori.

Així mateix, més del 45% de ciutadans va pagar pel consum de continguts digitals en l'últim any.

Els menors de 35 anys són la franja d'edat que menys paga i sol fer-ho per continguts audiovisuals, música o educatius mentre que en el cas dels majors de 35 anys destaquen els llibres electrònics i la premsa digital.

Formes de consum

Quant als tipus de consum, el visionat de pel·lícules, sèries, vídeos i documentals va passar d'un 59,5% de la població al 80,3%, mentre que el de música digital ha arribat al 80,1%.

Així mateix, els continguts formatius i educatius arriben a tres de cada quatre entre 16 i 74 anys.

El gènere és un altre factor diferencial, ja que, tret de comptades excepcions com ara els llibres electrònics, els homes consumeixen més oci digital que les dones amb diferències especialment notables en el camp del videojoc.

En els últims mesos, també ha augmentat la freqüència amb què es recorre a aquesta mena de continguts i les sèries i pel·lícules van ser l'entreteniment diari de dos terços dels espanyols en el confinament.

En l'actualitat, destaca la premsa digital, consultada diàriament per quasi la meitat dels enquestats, i la música digital, que el 44,9% de les persones escolta diàriament.

Els riscos dels consums digitals

L'estudi assenyala que el coronavirus ha potenciat la rellevància que té per a la societat aquest tipus d'oci, ja que el 76% creu que poder consumir aquests continguts té gran importància.

Així mateix, quasi dos terços creuen que els avantatges d'Internet i les noves tecnologies superen els inconvenients.

En aquesta línia, més del 40% va mostrar coneixement sobre les diferents accions d'autoprotecció en la xarxa tretes a col·lació pels enquestadors, mentre que el 28,1% de les persones no tenen un nivell suficient per desenvolupar-se amb seguretat en l'entorn digital.