Mulet: «És injustificable que el govern espanyol continue sense apostar pel tren»

Compromís recorda que l'Estat «no ha apostat mai per vertebrar el País Valencià ni pel nord ni pel sud ni a la capital, com ha fet en altres zones amb menys dinamisme»

per NLV

Territori, Política

Mulet: «És injustificable que el govern espanyol continue sense apostar pel tren»
Mulet: «És injustificable que el govern espanyol continue sense apostar pel tren»

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací.

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha considerat «injustificable» que el govern espanyol estiga condemnant durant tants anys el País Valencià a la desvertebració. «Una pràctica que ens està fent molt de mal econòmicament, ens descohesiona, fa perillosa la mobilitat i aparta d'importants beneficis els nostres sectors econòmics, tant del nord com, especialment, del sud».

Mulet ha posat com a exemple el Tren de la Costa, «que fa dècades que roman en l'oblit». «Les comarques meridionals i els municipis turístics de la costa tenen 507 hotels, amb més de 75.559 places, la qual cosa suposava abans de la pandèmia més de 2 milions de pernoctacions, segons les dades de l'INE i de l'Enquesta d'Ocupació Hotelera», ha assenyalat. Això «dona una idea del revulsiu que podria suposar aquest tren per a l'arribada de visitants, enllaçar capitals comarcals, grans municipis i oferir formes segures i ecològiques de transport», ha dit.

«Parlem de la competitivitat i generació de riquesa en municipis com ara Bellreguard, Oliva, Pego, els Poblets, el Verger, Piles, Ondara, Dénia, la Xara, Xàbia, Gata, Pedreguer, Moraira, Benissa, Teulada, Calp, Altea, la Nucia, l'Alfàs del Pi, Finestrat, Benidorm, el Campello, Mutxamel, Sant Joan d'Alacant, Alacant, Elx, Santa Pola o Torrevella, per citar alguns dels pobles que podrien beneficiar-se del tren i on l'Estat recapta molts impostos amb poc retorn», ha explicat.

El senador valencianista ha afegit que les comarques del nord «compten amb 25.000 places, 228 hotels i 728.000 pernoctacions, malgrat les poques infraestructures existents (aeroports, autovies, carreteres...)».

«Els diferents colors i governs espanyols», ja denunciat Mulet, «no han apostat per la nostra economia, han tingut el conformisme per resposta fins ara i han relegat una infraestructura viable, necessària i vital per a la recuperació econòmica com és el tren». «La situació és un greuge especialment en la nostra situació d'endeutament en què ens van deixar i l'infrafinançament que patim en un moment en el qual l'economia s'ha de descarbonitzar. Són inversions rendibles», ha insistit.

Per a Compromís, «la vertebració del País Valencià, l'execució de les infraestructures que necessitem com ara autovies que es connecten  o potents nodes ferroviaris» suposaran un revulsiu econòmic capital i en això «no caben mitges tintes ni més demores».