ACPV, Escola Valenciana i Intersindical Valenciana estudien els criteris de millora de l’aplicació del PEPLI

per NLV

Societat

ACPV, Escola Valenciana i Intersindical Valenciana estudien els criteris de millora de l’aplicació del PEPLI
ACPV, Escola Valenciana i Intersindical Valenciana estudien els criteris de millora de l’aplicació del PEPLI

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací.

Acció Cultural del País Valencià (ACPV), Escola Valenciana i el sindicat Intersindical reclamen a la Conselleria d'Educació que introduïsca millores en els programes d'educació plurilingüe intercultural dels centres, entre elles que s'aplique un criteri de «continuïtat i progressivitat de l'ensenyament en valencià».

Representants de les tres entitats han mantingut una reunió que ha comptat amb la participació de Natxo Badenes, president d'Escola Valenciana; Jaume Fullana, integrant d'aquesta; Anna Oliver, presidenta d'ACPV; Toni Gisbert, secretari d'ACPV, Anna Gascon, vocal de la junta directiva d'ACPV; i Vicent Maurí i Marc Candela, portaveus d'Intersindical Valenciana.

Les tres entitats han partit per a l'anàlisi de les dades recollides per Jaume Fullana, que mostren «el ventall de possibilitats de com podria quedar l'ensenyament en valencià en funció de com s'aplique el PEPLI en cada centre». En aquest sentit, comparteixen la seua «preocupació» en considerar que «no es garanteix la continuïtat en l'aplicació del pla lingüístic de Primària a Secundària en alguns instituts».

Per això, han acordat fer arribar a la Conselleria d'Educació una proposta sobre la introducció durant el curs pròxim d'una sèrie de mesures de millora de l'aplicació del PEPLI amb l'objectiu de «garantir la consolidació i augment de l'ensenyament en valencià, de tal manera que l'aplicació del programa puga permetre arribar al ventall més alt de possibilitats».

Concretament, advoquen per un «criteri de continuïtat i progressivitat de l'ensenyament en valencià, de tal manera que es puga garantir la consolidació del percentatge d'ensenyament en valencià consolidat en Primària».

També reclamen que es fixen objectius de millora anual, dotar les plantilles de professorat «suficient» i augmentar la de l'assessoria de plurilingüisme; i crear instruments de verificació i avaluació de les dades.

A més, suggereixen que s'estudien les modificacions necessàries en l'aplicació de la Llei de plurilingüisme d'acord amb el nou marc establit per la LOMLOE i «la implementació en els centres del programa d'immersió lingüística, que és el que millor respon a les necessitats de l'alumnat no valencianoparlants», sostenen.

Les tres entitats faran arribar aquesta proposta a la Conselleria d'Educació Cultura i Esport i s'han emplaçat a una nova trobada el mes de setembre per a continuar el treball d'avaluació i seguiment del PEPLI per a «garantir la consolidació i extensió de l'ensenyament en valencià», recalquen en un comunicat.