Un àlbum il·lustrat antifeixista, l'aposta de Bromera per a la tardor

La col·lecció de narrativa «L’Eclèctica» presenta tres veus femenines d’estils diferents, però potents i colpidores

per NLV

Cultura, InfoLlibres

Un àlbum il·lustrat antifeixista, l'aposta de Bromera per a la tardor
Un àlbum il·lustrat antifeixista, l'aposta de Bromera per a la tardor

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací

On va aquesta gent?, de Fran Parreño i Gonçal López Pampló, és una de les propostes d’Edicions Bromera per a aquesta tardor. Es tracta d’un àlbum il·lustrat per a adults i joves que parteix d’un famós poema sobre la persecució nazi, falsament atribuït a Bertolt Brecht. Es tracta d’una proposta visualment complexa i atractiva de l’il·lustrador d’Alcoi, que ha completat un treball que no deixarà indiferents els lectors. Per al director literari de Bromera i coautor de l’obra, el llibre «ens convida a reflexionar sobre els límits de la llibertat i sobre com hem d’estar sempre alerta davant del perill i l’amenaça de la demagògia i del totalitarisme».

La tardor de Bromera arranca també amb l’arribada de tres veus femenines a la col·lecció «L’Eclèctica». A l’octubre apareix No t’ho diré mai, obra amb què Marian Díez Picó ha rebut el premi Enric Valor de novel·la. Una història sobre la vida quotidiana de les dones madures, on l’humor és protagonista, tot i estar ambientada en el confinament. 

Pocs dies després arriba Vi i veritat, la novel·la amb què Natàlia Gisbert Abad ha guanyat la primera edició del Premi Isabel-Clara Simó d’Alcoi. Una novel·la policíaca on l’amor, la lleialtat, el treball, els negocis i el sentit del deure porten els protagonistes a agafar els camins més inesperats. A més, la versió més crua de la violència de gènere juga un paper fonamental en la trama.

El trident femení d’aquesta tardor culmina amb Els dies bons. Un llibre que transita els baixos fons de Mallorca amb un agosarat punt quinqui –gens habitual en la narrativa actual–, amb el qual Aina Fullana Llull debuta en la narrativa amb tan sols vint-i-quatre anys i ens ofereix un enlluernador exercici d’estil que ha merescut el Premi València de la Institució Alfons el Magnànim.

En la col·lecció «Trànsit», Bromera publica una nova edició d’Homes, d’Isabel-Clara Simó, i que forma part de la sèrie «els llibres d’Isabel» amb la qual l’editorial vol retre homenatge a l’obra publicada per l’escriptora d’Alcoi. Hi apareixeran grans èxits com aquest recull de relats amb què capgira amb ironia i enginy els estereotips més arrelats sobre els homes i ens convida a pensar en les noves masculinitats. Aquest llibre anirà acompanyat d’ El Cementiri de Vaixells, de Francisco Castro, una novel·la sobre la dignitat i contra qualsevol mena d’abús, que es publica simultàniament en castellà, gallec i basc amb altres editorials.

La proposta d’obres per al públic adult s’arredoneix amb un poemari i dues obres de teatre. Entre dues clarors, de Joan Mahiques Climent, és el Premi València de Poesia. El jurat en va destacar la varietat formal, la capacitat de crear misteri i el domini del ritme i la sonoritat. Gulliver Captiu, de Paco Romeu, guardonat amb el Premi Pep Cortés de teatre Ciutat d'Alcoi, explica com canvia la vida de Nico el dia que el seu germà Sam ix del coma en què estava des del  dia de la inauguració del Parc Gulliver de València. En «Bromera Teatre» es publicarà Projecte Meitner. Una història de ciència i traïció. Aquesta obra ret homenatge a la científica Lise Meitner, una altra dona científica que la història havia condemnat a l’oblit i que ara cal recuperar.