Mulet denuncia «les inconsistències del PSOE» respecte de l'ampliació del port de València
El senador de Compromís sosté que «una infraestructura d'aquesta envergadura, rebutjada per nombrosos col·lectius, no facilita la neutralitat climàtica i la posa en perill»
Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací
Compromís plantejarà en el pròxim ple del Senat la contradicció que suposa que el grup socialista assevere que reconeix el paper de les ciutats en la resposta a l'emergència climàtica per assolir la neutralitat el 2030, assegurar-les davant del canvi climàtic, accelerar tots els acords pel clima i la descarbonització i el desenvolupament sostenible i, al mateix temps, lidere de manera obcecada l'ampliació del port de València.
El senador de Compromís, Carles Mulet, ha assenyalat en aquest sentit que «l'alcalde de la ciutat i nombrosos col·lectius veïnals, professionals i ecologistes han alertat del perill que pot suposar la fosca ampliació que sosté el president de l'Autoritat Portuària de València (APV), Aurelio Martínez, que s'aferra a una Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) del 2007 i a una llei del 1986, sense actualitzar i amb una alarmant situació al litoral».
La coalició indica que «entre les alertes, que ja van ser posades sobre la taula durant la tramitació de la Llei de Canvi Climàtic, figuren la necessitat d'alinear-se amb el criteri científic i tècnic actual i no amb plantejaments megalòmans unilaterals que prioritzen interessos privats d'empreses per damunt dels de la ciutadania». Per això, ha reiterat «la necessitat que existisca una nova Declaració Estratègica d'Impacte Ambiental que faça una anàlisi integral del projecte d'ampliació modificat, que estiga consensuat amb la resta d'administracions i incloga aspectes com els accessos, les noves concessions previstes i qualsevol altre projecte en l'àmbit d'aquest port, posant especial cura en l'Albufera i la regressió que pateix el litoral per l'anterior ampliació portuària». «Duplicar el port implica el doble de vaixells, de trànsit i el doble de contaminació. És obvi», ha remarcat Mulet. I, a parer seu, aquesta postura suposa «una inconsistència, bé en el PSOE, en les seues mocions o en els seus projectes portuaris».
Així, Compromís proposa, a més, que «el Senat inste el govern espanyol a garantir un finançament adequat per les ciutats sense discriminacions territorials, perquè aquestes puguen avançar cap a l'objectiu de ser climàticament neutrals el 2030 i que rebutge, deixe d'impulsar o justificar, actuacions urbanístiques que van en contra de l'emergència climàtica i en contra d'aconseguir que les ciutats siguen climaticament neutrals; de l'Agenda 2030, del Pacte Europeu, de l'Acord de París o de qualsevol lògica mediambiental, com és el cas, per exemple, de la pretesa ampliació del Port de València, rebutjada per l'alcaldia de València i nombrosos col·lectius».