Convoquen una vaga estudiantil per l'emergència climàtica i contra l'ampliació del port de València

Joventut pel Clima, BEA i Saó UV criden a mobilitzar-se el 22 d'octubre, coincidint amb les convocatòries internacionals

per NLV

Societat

Convoquen una vaga estudiantil per l'emergència climàtica i contra l'ampliació del port de València
Convoquen una vaga estudiantil per l'emergència climàtica i contra l'ampliació del port de València

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací

Dins de la campanya contra l’ampliació del port de València encetada per multitud de col·lectius del Cap i casal i del País Valencià, el sindicat d’estudiants BEA, Saó UV i Joventut Pel Clima fan una crida a la vaga estudiantil el pròxim 22 d’octubre, coincidint amb les convocatòries internacionals d’aquest darrer col·lectiu.

A més, aquest mateix dia, a les 18.30 h a la plaça de Saragossa de València, hi haurà una gran manifestació unitària per exigir la immediata paralització de l’ampliació nord del port de la ciutat i exigir polítiques efectives d’adaptació enfront de la crisi climàtica. Una mobilització organitzada per la Comissió Ciutat-Port València (Acció Ecologista Agró, Associació de veïns i veïnes de Natzaret, Ecologistes en Acció, El litoral per al Poble, Per l’Horta, etc.) i Joventut Pel Clima.

Aquestes organitzacions consideren «de vital importància la implicació del jovent i de tot l’estudiantat per plantejar una oposició transversal contra aquest tipus d’agressions», i recorden que «els joves, són i seran els habitants del futur d’aquest planeta».

«Està en les nostres mans lluitar per quina classe de planeta volem. Enfront de la inacció i destrucció climàtica dels nostres governants i elits financeres, els joves exigim posar la vida i la natura al centre, abandonant el creixement infinit i l’avarícia», han dit en un comunicat.

En aquest sentit, han assenyalat que «els científics fa molt que ens avisen que estem arribant a punts dels quals no podrem fer marxa enrere», ja que «el canvi climàtic, tal com es va evidenciar a l’últim informe de l’IPCC, és més ràpid i intens del que s’havia previst anteriorment». Per això, han insistit: «No tenim ni un dia més a perdre, s’han de dur a terme polítiques valentes i decidides per encetar una veritable descarbonització de l’economia i de les nostres vides. Hem de repensar el nostre sistema i models de consum: la pandèmia i posterior crisi de mercaderies ens ho ha deixat ben clar. La globalització i l’hiperconsumisme es mantenen en peu fent equilibris molt precaris que en qualsevol moment trontollaran».

A més, han indicat que «aquests canvis inajornables han de complir rigorosament amb dos principis elementals: la justícia social i la defensa dels drets humans». «Hem de ser conscients del nostre deute amb els territoris del Sud Global», atés que «durant  dècades han sigut víctimes del colonialisme extractivista per facilitar un creixement desfermat a les grans potències mundials», han explicat.

Així, seguint el lema d’aquesta convocatòria parlen de sistemes i canvis globals mentre «la realitat és que ací mateix, a la nostra ciutat, podem trobar exemples perfectes de la ceguera i avarícia dels nostres governants i de les elits financeres». «Aquests ionquis dels diners i del creixement infinit ignoren el col·lapse climàtic i continuen amb la construcció de grans infraestructures que posen de nou en perill el nostre territori: l’ampliació de la CV-60 a la Safor, l’ampliació del Bypass de l’A7 a València i, com no, l’ampliació nord del Port de València», han reflexionat.

Segons aquests col·lectius: «L’ampliació del port no se sosté en cap dimensió: econòmicament serà ruïnosa, ens hipotecarem per servir MSC i no podrem invertir en altres coses, atès que la majoria de contenidors són de pas i no es vinculen a l’activitat econòmica del territori. Serem el magatzem de caixetes del món. Ambientalment serà l’estocada final de l’Albufera, dels seus arrossars i platges, de l’aire que respirem, l’anell metropolità de pobles i horta es veurà més fraccionat i asfaltat. Laboralment, un cop finalitzades les obres, i gràcies al nivell de robotització i automatització, molts llocs de treball seran destruïts».

Per això, han afirmat que «és el moment de fer front a aquesta crisi». «Es el moment d’actuar i tornar als carrers», ha conclòs.