L'OCU denuncia la falta d'electrolineres a les carreteres del País Valencià

També assenyala la necessitat que aquestes tinguen una potència que permeta una recàrrega «acceptable» en un termini «breu» de temps

per NLV

Societat

L'OCU denuncia la falta d'electrolineres en les carreteres del País Valencià
L'OCU denuncia la falta d'electrolineres en les carreteres del País Valencià

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU València) ha advertit aquest divendres de la falta de punts de recàrrega elèctrica a les carreteres del País Valencià, ja que excepte en autopistes i vies estatals «és difícil trobar estacions de càrrega ràpida o semiràpida cada 50 quilòmetres, tal com seria desitjable».

Així mateix, assenyala que la quantitat d'electrolineres als municipis valencians és també «limitada» en punts de càrrega ràpida o semiràpida i «no sempre funcionen».

Segons l'organització, els ajuntaments, les diputacions i Generalitat «han de fer tot el possible per facilitar la tramitació de llicències per instal·lar punts de càrrega d'almenys 43 kW» perquè, «malgrat les últimes pujades del preu de la llum, el cotxe elèctric segueix eixint a compte» i el seu preu s'amortitza «en quatre anys davant d'un cotxe similar amb motor de gasolina».

No obstant això, l'OCU indica que aquesta falta d'electrolineres «lamentablement, no és un problema exclusiu del nostre territori», ja que, segons l'Associació Europea de Fabricants d'Automòbils (ACEA), a l'estat espanyol només hi ha 1,3 punts de recàrrega ràpida o semiràpida per cada 100 quilòmetres de carreteres, tres vegades menys que a França i deu vegades menys que a Portugal.

L'OCU recorda la necessitat que les electrolineres tinguen endolls amb una potència que permeta una recàrrega «acceptable» en un termini «breu» de temps. Per exemple, en mitja hora, un punt de càrrega ràpida (d'almenys 43 kW) permet recarregar la bateria per recórrer 250 km, mentre que un de càrrega semiràpida (almenys 22 kW) recarregarien la bateria per continuar 100 km més.

La falta de punts d'ús públic de recàrrega ràpida o semiràpida també és habitual a les ciutats, on es reparteixen per aparcaments, gasolineres, hotels, centres comercials o concessionaris de cotxes, entre d'altres.

Segons Electromaps, al País Valencià a tot estirar ho són la meitat i no tots funcionen. «A més, manquen d'aquest tipus d'electrolineres de càrrega ràpida o semi ràpida, poblacions importants com ara Benicarló, Bunyol, Borriana, la Vall d'Uixó, el Pilar de la Foradada, Puçol o Silla», apunta.

La delegació d'OCU a València vol reunir-se amb la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica per tractar el problema i subratlla que les companyies elèctriques critiquen que les autoritzacions necessàries, especialment les municipals, «estan tardant fins als 12 mesos a tramitar-se (24 mesos quan són de recàrrega ràpida), mentre que la instal·lació d'un punt de recàrrega es fa en dues setmanes».