Emergències atén 1.937 trucades per situacions de risc per violència de gènere enguany, un 6% més que el 2020

En el 91% dels casos va ser necessari mobilitzar mitjans de seguretat i en el 7,9%, mitjans sanitaris

per NLV

Societat

Emergències atén 1.937 trucades per situacions de risc per violència de gènere enguany, un 6% més que el 2020
Emergències atén 1.937 trucades per situacions de risc per violència de gènere enguany, un 6% més que el 2020

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací

El telèfon únic d'Emergències 112 del País Valencià ha rebut un total de 1.937 trucades relacionades amb situacions de risc per violència contra la dona entre el primer de gener i el 14 de novembre, un 6 per cent més que en el mateix període de 2020, quan se'n van atendre 1.828.

Aquestes telefonades han sigut identificades i ateses «de manera prioritària d'acord amb el protocol». La majoria procedien del Servei Telefònic d'Atenció i Protecció a les Víctimes de la Violència de Gènere ATENPRO (1.163 trucades), seguit de les derivades des del 016 d'Atenció a Víctimes de Violència de Gènere (545) i des dels Centres Dona 24 hores (110).

El període de l'any amb major incidència es produeix entre juny i octubre i «coincideix amb la tendència d'anys anteriors». En aquests cinc mesos s'han atés 1.009 trucades, la qual cosa suposa un 14% més respecte al mateix període del 2020 (866).

En el 91% dels casos (1.764 telefonades) va ser necessari mobilitzar mitjans de seguretat i en el 7,9% (153 telefonades) mitjans sanitaris. Els efectius de seguretat es van desplaçar en 1.046 ocasions després de saltar l'alarma d'algunes de les víctimes, 473 vegades per a atendre una agressió i 216 davant l'avís d'una situació de perill.

D'altra banda, els mitjans sanitaris es van mobilitzar en nou ocasions per atendre trucades per fort dolor en l'abdomen, extremitats, tòrax i cap després d'una presumpta agressió; i en sis ocasions per accidents sanitaris relacionats amb ferides, accidents o intoxicacions, entre moltes altres casuístiques.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha considerat que el volum de telefonades «revela que el 112 és una ferramenta valuosa i eficaç entre l'ampli ventall de recursos que la Generalitat té per lluitar contra la violència de gènere».

Per a Bravo, «és essencial que els poders públics donen una resposta ràpida davant qualsevol amenaça que, després, es complementa amb tota l'atenció multidisciplinària que la Generalitat posa a la disposició de les dones víctimes del terrorisme masclista».