Una treballadora de Sanitat no atén un usuari per parlar en valencià a Vinaròs

Un altre cas de discriminació lingüística en un Centre de Salut

per NLV

Llengua

Una treballadora de Sanitat no atén un usuari per parlar en valencià a Vinaròs
Una treballadora de Sanitat no atén un usuari per parlar en valencià a Vinaròs

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací

Júlia Terol ha denunciat a Twitter aquest dilluns que el seu marit ha anat a buscar la targeta SIP al Centre de Salut de Vinaròs (el Maestrat) i que «l'administrativa li ha dit que havia de parlar en castellà». L'usuari «ha demanat el full de reclamacions i ella ha trucat a la policia al·legant que impedia el pas», tot i que «no hi havia ningú més fent cua».

També ha explicat que han anat a la policia municipal, que «a part de donar-nos la raó, ens ha explicat el procediment de reclamació». «Demà entregarem la documentació pertinent», ha assegurat.

Maestrat Viu ha lamentat aquest nou cas de discriminació lingüística a Vinaròs i ha preguntat a la Conselleria de Sanitat «si té res a dir de la incompetència lingüística o de l’actitud supremacista de la treballadora»

El Tempir d'Elx ha dit que «sembla que en la carta de drets del pacient que difon la Conselleria de Sanitat no consta el dret a ser atés en valencià per a posar fi al supremacisme administratiu». I ha preguntat: «Per a quan la competència lingüística, consellera?»