Mollà i Ribó defensen un Corredor Mediterrani que protegisca l'horta i millore els Rodalia

Tots dos s'han reunit per parlar d'aquesta infraestructura i del túnel passant

per NLV

Territori, Política

La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, i l'alcalde de València, Joan Ribó
La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, i l'alcalde de València, Joan Ribó

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més, ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací

La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, i l'alcalde de l'Ajuntament de València, Joan Ribó, han reivindicat aquest dimarts un Corredor Mediterrani que siga compatible amb la protecció de l'horta i que millore el servei ferroviari de Rodalia. Tots dos s'han reunit per parlar d'aquesta infraestructura i del túnel passant, ja que la pròxima convocatòria del Consell de l'Horta serà el 28 de desembre.

Mollà, presidenta del Consell de l'Horta, ha explicat que aquest òrgan ha de pronunciar-se sobre el túnel passant, un «projecte important que té a veure amb la mobilitat» i sobre les «alternatives adequades» per al seu traçat. També ha afirmat que l'horta, «normativament, té aquesta protecció», alhora que ha valorat els seus «valors paisatgístics, agraris i culturals». Ha insistit que aquests han de ser compatibles «amb les infraestructures estratègiques del futur».

El batle ha asseverat que el Corredor Mediterrani és «essencial» per al País Valencià i «fonamental» per a València i s'hi ha referit com a «la Via Augusta del segle XXI». Per això, ha assegurat que és «una cosa de la qual no es pot prescindir». No obstant això, ha reiterat que qualsevol proposta sobre aquest tema ha de respectar l'horta i ha apostat per l'anell subterrani que més la protegisca i que permeta comptar amb un servei de Rodalia «adequat a la situació de la ciutat».

Així, Ribó ha defensat una eixida del ferrocarril cap al nord, en una proposta que pose fi al «cul-de-sac» de l'estació del Nord i el desenvolupament d'uns trens de Rodalia «moderns que puguen anar des de Gandia fins a Vinaròs».