Mulet considera un «insult» la manca d'inversió en el Tren de la Costa i la Rodalia per part del govern espanyol

El senador lamenta el rebuig de les esmenes, per valor de 171 MEUR, presentades per Compromís per a diferents fases del tren

per NLV

Territori, Política

Mulet considera un «insult» la manca d'inversió en el Tren de la Costa i la Rodalia per part del govern espanyol
Mulet considera un «insult» la manca d'inversió en el Tren de la Costa i la Rodalia per part del govern espanyol

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més, ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha assenyalat que el govern espanyol no especifica «els terminis en els quals desbloquejarà la tramitació del Tren de la Costa i la seua avaluació ambiental» i, «el que és més greu», tampoc no concreta els recursos que s'hi destinaran. En aquest sentit, ha indicat que «els comptes preveuen dos miserables partides de 29 mil euros per al tram Gandia-Alacant». Una inversió que ha considerat «un insult a una autonomia turística, a la lluita contra els accidents en carretera, contra el canvi climàtic i una burla als compromisos adquirits pel nostre país en els fòrums internacionals, ja que releguen el transport segur, col·lectiu i ecològic perpetuant l’ús de vehicles privats alimentats per combustibles fòssils majoritàriament». 

Mulet ha explicat que «la pretensió del govern espanyol i els seus socis de pressupostos de no moure ni una sola coma del projecte de PGE per al 2022 i la seua voluntat per tramitar les lleis ignorant el paper del Senat, ha aparcat les inversions que Compromís va proposar per corregir el mal funcionament de la Rodalia valenciana (i que afecten ciutats com ara Castelló de la Plana, València, Alacant o Elx, entre altres) i altres inversions estratègiques clau, com és el Tren de la Costa i la connexió l’Altet-Elx». Així, es van rebutjar les esmenes de la coalició, per valor de 171,91 milions d’euros, per a diferents fases del tren, com el Cullera-Gandia i el Gandia-Dénia-Alacant.

El portaveu de Compromís ha lamentat la «insultant falta d’empatia» amb un territori del qual es va eliminar la via fèrria estreta el 1974 i que «hui dia encara no ha recuperat una via de tren que enllace València amb Alacant i les poblacions amb una notable activitat econòmica, turística i poblacional en el seu traçat, com ara Bellreguard, Oliva, el Verger, Ondara, Dénia, Pedreguer, Gata, Benissa, Altea, l’Alfàs del Pi, Benidorm, la Vila Joiosa, el Campello o Sant Joan».

Mulet ha retret que «el fet que ja no tinga ni una presència pressupostària destacada, desanima els qui creiem que el tren convencional i el transport col·lectiu són claus per a la competitivitat i vertebració dels territoris i per a lluitar contra el canvi climàtic», ha conclòs.