Renfe ofereix més trens AVE entre València i Madrid alhora que continuen els problemes diaris en Rodalia

La nova oferta representa un augment de 1.500 places diàries

per NLV

Societat, Política

Renfe ofereix més trens AVE entre València i Madrid alhora que continuen els problemes diaris en Rodalia
Renfe ofereix més trens AVE entre València i Madrid alhora que continuen els problemes diaris en Rodalia

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més, ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací

Renfe ha anunciat que incrementarà l'oferta de trens AVE entre València i Madrid a partir del pròxim 17 de gener. La companyia programa quatre nous serveis, dos trens per sentit, la qual cosa representa una oferta diària de 26 trens d'Alta Velocitat, 13 per sentit.

Els nous serveis AVE, que circularan entre les dues capitals, s'han programat amb eixida des de València Joaquín Sorolla a les 8.40 hores, de dilluns a dijous i a les 16.15, de dilluns a diumenge. En sentit invers, l'AVE que circula a les 8.45 els caps de setmana, amb eixida des de Madrid Porta d'Atocha, circularà diàriament i, d'altra banda, es programa un tren diari, excepte dissabtes, amb eixida d'Atocha a les 17.10 h.

Segons Renfe, «la resposta positiva de la demanda ha suposat que s'incrementen les circulacions setmanals en la relació València-Madrid». La nova oferta, els bitllets de la qual es posen a la venda a partir d'aquest dimecres, representa un augment de 1.500 places diàries.

La companyia ha assenyalat que «reforça així el servei en aquelles relacions i horaris en els quals s'estableix una major demanda». «L'increment de viatgers als trens d'Alta Velocitat que uneixen València amb Madrid s'ha produït progressivament», ha indicat. «Els dilluns, dijous, divendres i diumenge són els dies de major demanda, cosa que posa de manifest la conjunció dels trànsits per motius professionals i oci vacacional de cap de setmana», ha afegit.

Indignació dels usuaris de Rodalia

Aquest anunci de Renfe contrasta amb la realitat que viuen milers d'usuaris de les línies de Rodalia del País Valencià que veuen com es retarden o cancel·len trens cada dia amb les conseqüències que això implica en l'àmbit laboral i estudiantil. Aquesta situació que pateixen des de fa temps ha provocat protestes i el sorgiment de plataformes en defensa del ferrocarril valencià social i sostenible.

De fet, aquest divendres, diverses organitzacions valencianes en defensa del ferrocarril es concentraran per exigir que solucionen el «mal servei» de Rodalia al País Valencià i el tancament de la línia Utiel-Cuenca. A més, demanaran que les inversions econòmiques es destinen als serveis que utilitza la ciutadania i no a infraestructures.

La «Plataforma per un tren públic, social i sostenible que vertebre el territori i refrede el planeta», que representa  nombroses entitats en defensa del ferrocarril, del territori i del medi ambient, així com organitzacions sindicals i polítiques, anuncia que la convocatòria tindrà lloc a l'Estació del Nord de València de 18.30 a 19.30 hores. En senyal de protesta, s'agitaran els mocadors al vent.

També Compromís, davant la falta de solucions, va engegar el passat mes de juny  la campanya «trencancelado.com» per visibilitzar la manca d'inversions del Ministeri de Transport, que ha expulsat més de 10 milions d'usuaris de la xarxa valenciana de Rodalia en els últims 10 anys, segons dades dAdif, i que amb més de 7.593 cancel·lacions i 11.384 retards produïts només en l'any 2019, han posicionat el País Valencià com el territori amb més incidències de tot l'Estat. De fet, han perdut més de 40 milions d'usuaris des del 2011.