Alboraia exigeix alternatives al túnel passant de l'AVE a fi d'evitar «perjudicis» per a l'horta

L'Ajuntament lamenta que el municipi «pateix una vegada i una altra l'ocupació del seu terme»

per NLV

Territori, Política

L'horta d'Alboraia | Daniel García-Sala | DLV
L'horta d'Alboraia | Daniel García-Sala | DLV

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací

L'Ajuntament d'Alboraia (l'Horta Nord) ha enviat al·legacions al projecte de traçats de l'AVE i el túnel passant que ha exposat a consulta pública el Ministeri, en les quals reclama alternatives amb la finalitat d'evitar «perjudicis» per a l'horta i els municipis afectats.

La Sectorial de Participació Ciutadana de la Regidoria d'Urbanisme ha analitzat cadascuna de les variants que estudia el Ministeri i els tècnics municipals han exposat en les al·legacions «els perjudicis que pot causar al municipi cadascuna».

L'Ajuntament ha lamentat que en cap de les opcions «apareix el més mínim servei al municipi, que pateix una vegada i una altra l'ocupació del seu terme d'horta protegida amb aquesta mena d'infraestructures, tant ferroviàries com viàries».

L'alcalde, Miguel Chavarría, ha demanat que les millores en infraestructures de mobilitat, a les quals el consistori «sempre» ha presentat alternatives, «haurien de tindre en compte les necessitats dels municipis que travessen i evitar els greus perjudicis que causen».

Així, ha assenyalat que Alboraia «ha renunciat fins i tot a dotacions bàsiques, com són els centres educatius que necessita, un parc públic o habitatges protegits en favor d'una extrema protecció de la seua horta». No obstant això, ha lamentat que aquestes infraestructures «obvien aquesta protecció i no milloren en res la mobilitat sostenible del nostre poble o la contaminació acústica que ja pateix».

El batle ha alertat que, amb el projecte de la nova plataforma per a Rodalia i Mercaderies, Alboraia i la resta de la comarca «incrementarien la contaminació acústica al costat dels nuclis urbans i veuria ocupada l'horta de màxima protecció per infraestructures les millores de les quals haurien d'orientar-se a eliminar barreres i contaminació i fer veritablement sostenible la futura mobilitat».

Chavarría ha defensat un soterrament integral de les vies tant les existents com les noves, un escenari que «la tecnologia permet hui dia» i les inversions de la qual «serien molt més eficients i eficaces per aconseguir els objectius que es pretenen, que queden enfosquits i fins i tot anul·lats pels greus perjudicis que causen a tots els pobles de les comarques que travessen en superfície».

Juntament amb les al·legacions preparades pels tècnics municipals, l'Ajuntament d'Alboraia ha presentat totes aquelles que han enviat els grups polítics i les associacions que formen part de la Sectorial de Participació Ciutadana de la Regidoria d'Urbanisme.