L'Ajuntament de València promou la creació de continguts en valencià a les xarxes socials [Vídeo]

Huit persones creatives i influenciadores participen en aquesta campanya municipal

per NLV

Societat, Llengua

València impulsa una campanya per promoure la creació de continguts en valencià a les xarxes socials
València impulsa una campanya per promoure la creació de continguts en valencià a les xarxes socials

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més, ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací

L’Ajuntament de València, a través del Gabinet de Normalització Lingüística (GNL), ha engegat una nova iniciativa per a la promoció del valencià a les xarxes socials. La regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, ha explicat que el programa «Més que un like!» vol difondre «l’exemple d’influenciadors i influenciadores que fan continguts en valencià i l’èxit dels quals en les xarxes demostra que no cal renunciar a la llengua pròpia per triomfar amb les seues publicacions».

En la campanya participen Pepiu, Apitxat, Simmer Valenciana, Emma Tomàs, Júlia, Aitor, Figamon i Gal·la Martí. Tots huit han enregistrat un vídeo breu en què indiquen quins continguts fan, en quins canals els publiquen i perquè no renuncien a la seua llengua, el valencià. La campanya es difondrà íntegrament a través de les xarxes socials del GNL de l’Ajuntament, a Instagram, Twitter i Facebook (@envalenciàVLC).

«Queda molt clar que l’interés de les publicacions en xarxes socials i la interacció és totalment independent de la llengua en què es publiquen i depén d’altres factors, però el que sí que és cert és que crear continguts en valencià contribueix a la dignificació i normalització de la nostra llengua», ha assenyalat Notario, qui ha valorat, a més, l’existència d’un segment de població que parla valencià i que suposa una gran quantitat de consumidors i consumidores potencials dels continguts pujats en valencià. «Cal tindre en compte que les xarxes socials són potents mitjans de comunicació, per la qual cosa potenciar continguts produïts en la nostra llengua, tant si són audiovisuals, musicals o literaris com de qualsevol altre tipus, és, en definitiva, potenciar la nostra indústria cultural», ha afegit.

El GNL té la missió de fomentar l’ús del valencià en tots els àmbits de la vida ciutadana i, per això, disposa de cinc comptes corporatius en xarxes socials per  promoure la llengua pròpia de València també en aquest àmbit. A banda dels perfils d’Instagram, Twitter i Facebook, disposa també de dos canals a YouTube i Spotify, amb el mateix nom d’usuari (@envalenciàVLC). Aquest àmbit i el públic que usa xarxes socials, fonamentalment juvenil, és un dels objectius clau per al Gabinet de Normalització Lingüística de l’Ajuntament de València.