Compromís anima la ministra de Transports a acudir en Rodalia a la pròxima reunió a València

El senador Carles Mulet demana que es recuperen les freqüències perdudes a causa de la pandèmia

per NLV

Societat, Política

Compromís anima la ministra de Transports a acudir en Rodalia a la pròxima reunió a València
Compromís anima la ministra de Transports a acudir en Rodalia a la pròxima reunió a València

Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més, ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha convidat la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, a acudir en tren de Rodalia a la pròxima reunió a València, en què presentarà un pla de xoc i mesures per a revertir el «caos» a la xarxa ferroviària valenciana.

«Viure en primera persona les aventures de mobilitat a les quals s'enfronten els ciutadans del nostre territori, els transbordaments, els trams en autobús i les cancel·lacions pot ser una forma sana de submergir-se en els problemes que viuen els usuaris. Tal vegada així entendrà millor les causes de la pèrdua de milions d'usuaris que viu el nostre servei de Rodalia», ha assenyalat Mulet.

El senador confia que la nova titular de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana «no acudisca a la cita amb un nou PowerPoint, com van fer els seus antecessors, sinó amb una data per a la recuperació de les freqüències i la dignitat del servei».

Mulet ha recordat que en l'actualitat circulen menys de la meitat dels trens entre Castelló de la Plana i València, «la qual cosa permetria, amb el trasllat dels maquinistes amb plaça assignada a Castelló de la Plana després de l'últim procés de mobilitat en l'empresa, assumir les càrregues de treball dels trens cap al Maestrat, és a dir, les quatre freqüències que resten per completar l'oferta de serveis precovid».

Al seu parer, «no hi ha excuses, ja que, en teoria, amb la incorporació d'aquests maquinistes, es podria cobrir el servei, perquè el restabliment del tram danyat de Massalfassar en la línia C6 Castelló-València seguirà així durant un mínim de tres mesos», ha argumentat.

El senador ha recordat que la coalició està demanant des de fa mesos la recuperació de totes les freqüències perdudes amb la Covid i lamenta que «el Govern s'empara per justificar-ho en la baixa demanda».

Segons Mulet, «hauria de caure'ls la cara de vergonya», perquè «castiguen la gent amb pocs trens en pandèmia i ho justifiquen amb una escassa demanda que s'han guanyat a pols». «Per recuperar credibilitat han d'invertir i, si són incapaços de fer-ho millor, transferir les competències i els diners», ha afirmat. «Una cosa així seria impensable en les altres dues ciutats més poblades de l'Estat. Els últims governs s'estan caracteritzant pel maltractament i càstig al nostre desenvolupament i una incompetència manifesta», ha reblat.

La coalició ha titllat de «lamentable» l'actuació de l'Executiu, «reduint les freqüències de trens que en alguns casos estaven declarades com a Obligacions de Servei Públic, en un context en el qual es demanava augmentar distàncies i en tot Europa s'incrementaven les freqüències, mentre la xarxa valenciana estava sumida en el caos, amb constants cancel·lacions i demores i tancava línies amb Cuenca, precisament l'any Europeu del Ferrocarril», ha remarcat.