Una resposta del Sabadell al cas de discriminació lingüística a Gata de Gorgos nega la unitat de la llengua
Accionistes Minoritaris de l'entitat va enviar una queixa al president del Consell d’Administració de l'entitat, Josep Oliu
Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana't a La Veu. A més ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa't ací
La resposta de la direcció del Banc Sabadell a la carta que el Nucli Estable d'Accionistes Minoritaris de l'entitat (NEM Sabadell) va enviar al president del Consell d’Administració de l'entitat, Josep Oliu, pel «deplorable cas» ocorregut a l'oficina de Gata de Gorgos (la Marina Alta), «on els treballadors nostres es neguen a atendre clients que s’expressen en valencià», diu que «Banc Sabadell és extremadament respectuós a l'hora de facilitar als clients la possibilitat d'escollir l'idioma de relació amb el banc en les llengües oficials de l'Estat (castellà, català, valencià, euskera i gallec)». Diferència, per tant, català i valencià i nega d'aquesta manera la unitat de la llengua.
Tot seguit, el subdirector general i director de Comunicació i Relacions Institucionals de l'entitat financera, Gabriel Martínez, assegura que ha donat «les instruccions necessàries per aclarir l'incident que ens ha reportat i, si escau, prendre les mesures oportunes per evitar que torne a passar».
Els fets es remunten a principis del mes de desembre passat quan, tal com va informar Nosaltres La Veu, un client del Banc Sabadell a l'oficina de Gata de Gorgos va presentar una denúncia a la direcció de l'entitat perquè des de feia un temps un treballador de la sucursal no permetia que li parlaren en valencià i, davant d'aquesta situació, quan ell i altres clients van demanar a la resta d'empleats que els atenguera algú que parlara valencià o l'entenguera, es van negar a fer-ho adduint que eren les persones valencianoparlants que no volen canviar de llengua les que «els falten al respecte».
Posteriorment, NEM Sabadell va trametre la missiva esmentada, coneixedors de la «sensibilitat» d'Oliu en aquest tema «com ha demostrat al llarg dels anys en les Juntes d’Accionistes, tant a Sabadell com a Alacant», perquè la «mala imatge que el nostre Banc ha donat siga urgentment netejada», i que el president «actue en conseqüència i els clients valencians violentats siguen restituïts en la seua dignitat».