Agafa el mocador i corre!

El joc del mocador premia la rapidesa i l'agilitat, i potencia la companyonia i la memòria

per NLV

Esplai

Agafa el mocador i corre!
Agafa el mocador i corre!

El joc del mocador consisteix a alinear dos equips a banda i banda d'un àrbitre, a una certa distància, que sosté un mocador amb la mà i crida un número. Cada persona, a ambdós equips té assignat, en secret per l'altre equip i l'àrbitre, un d'aquests números, i quan és cridat, competeix amb el de l'altre equip per arribar abans, agafar el mocador i tornar a la posició inicial sense que el rival l'atrape.

Si arriba a la línia del seu equip sense que el contrari l’enxampe, queda eliminat el contrari. També s’elimina algú en el moment que un dels participants de l’equip que ha estat cridat traspassa la línia traçada davant de l'àrbitre. En el moment que s’elimina un dels companys de l’equip, el seu número s’ha de repartir entre la resta. Guanya l’equip que aconsegueix deixar l'altre sense cap membre.

Les normes estan dissenyades per premiar la rapidesa i l'agilitat. Ser el primer a reaccionar i saber col·laborar amb els companys són algunes de les claus perquè aquest joc siga un entreteniment educatiu i molt divertit. Per això, és un joc molt dinàmic en el qual es treballen aspectes motors i psicològics, i també la companyonia. Així mateix, té importància la memòria, ja que cal recordar el número que ha correspost a cadascú.

Quan els dos participants que competeixen són davant del mocador, s'ha d'intentar enganyar l'altre per tal de poder escapar d’ell amb el mocador o perquè traspasse la línia i quede eliminat. Per tant, en aquest moment, cal utilitzar estratègies intel·ligents.

L'origen d'aquest joc és incert, però algunes veus apunten al fet que té més de 2.000 anys d'antiguitat i que els xiquets a l'Antic Egipte ja hi jugaven. Si bé no podien emprar un mocador, ja que aquest xicotet complement no es va usar de manera habitual fins al segle XV.

Hi ha variants educatives en què el senyal de crida no és directe, sinó la resposta a una història, matemàtica, o una altra qüestió. D'aquesta manera, es premia la capacitat dels jugadors per solucionar la qüestió i deduir quina resposta correspon a la crida-senyal.