Experts de les ciències socials analitzen les eleccions del 2023 en una jornada a la UV

L’acte tindrà lloc aquest dimarts, 13 de desembre, a a la Facultat de Ciències Socials

per NLV

La Comarca. Associació Divulgativa de Ciències Socials, amb la col·laboració amb el Servei de Llengües i Política Lingüística de la Universitat de València, ha organitzat el debat «Eleccions 2023: Una mirada des de les ciències socials» aquest dimarts, 13 de desembre, a les 18:30 hores, al saló d’actes de la Facultat de Ciències Socials. Hi intervindran el politòleg Ignacio Blanco, la criminòloga Esther Jovaní i la historiadora Arantxa Jansen. Moderarà el sociòleg Alexis Lara.

La taula redona anirà precedida per la presentació d’«El CIS Valencià», una anàlisi de dades secundàries que porta a terme periòdicament La Comarca Científica i que Idoia Arreaza, politòloga i membre de l’associació, introduirà abans de començar el debat.

Segons explica Alexis Lara, president de l’associació, la jornada «pretén donar una visió holística i amb perspectiva valenciana de l’any electoral». A més a més, el sociòleg afirma que es tracta d’un debat «allunyat dels argumentaris polítics i de les línies editorials» i que l’objectiu de l’acte és «aprofundir en l’anàlisi de les tendències socials en el comportament electoral valencià».

Gràcies a la col·laboració del Servei de Llengües i Política Lingüística de la Universitat de València, el debat també es podrà seguir per streaming al canal de YouTube de La Comarca Científica. Posteriorment, es publicaran vídeos del debat i un voxpopuli en què l’associació busca fomentar el post-debat en valencià. A més a més, els assistents a l’acte del dimarts rebran una còpia de l’última edició d’«El CIS Valencià».